יום שבת, 13 במרץ 2010

על הבלוג החדש

רשומה ראשונה היא תמיד חגיגית, במיוחד כאשר מדובר בבלוג ראשון, לאחר 2000 שנות...
מטרת הבלוג היא לשתף בכל אשר מתרחש סביבי בשני עולמות תוכן המעסיקים אותי בחיי.
האחד הוא תחום הזהות היהודית חילונית הומניסטית, ובתחום זה אני מעריך שאשתף בחוויות של עריכת הטקסים ברוח זו, במחשבות ורעיונות פילוסופים תיאורטיים וגם תגובות אקטואליות למתרחש בארץ בנושא זה
התחום השני הוא עולם סדנאות השטח, ובו אשתף את חוויותיי בתחום ה- ODT, כמי שמאמין מאוד בשיטת הדרכה חוויתית זו אשר יכולה להוביל לתוצאות בשינוי אישי וארגוני, ובעקבות אהבתי זו, הקמתי גוף שנקרא FLOW, ובמסגרתו אקדם את סדנאות השטח בנושאים כגון אתיקה, מנהיגות על פי ערכים, וגם זהות יהודית.

אולי ממבט ראשון נראה כאילו שני התחומים האלו אינם קשורים זה בזה, אולם לאחר תהליך התבוננות אישי שנמשך כמה שנים אני רואה את הבחירה שלי לעסוק בשני נושאים אלו מתוך מניעים זהים- יצירתיות, אהבת האדם וערכי המוסר, אותנטיות ויושרה, אמירה חינוכית ורצון לחולל שינויים בקרב האנשים שבאים איתי במגע. שתי תפיסות אלו- הזהות החילונית וסדנאות השטח באים ממקום מאוד הומניסטי, אשר סומך על טוב האדם, ועל היכולות שלו ורק שלו, להוביל לשינוי בחייו הפרטים או בהשפעה על אחרים ועל החברה.
לכן מבחינתי נוצר חיבור הרמוני בשני עיסוקיי אלו, ואני מניח שעוד ארחיב על כך בעתיד.

אני מקווה שהבלוג יאפשר לכם הקוראים, להבין את מה שנראה כמהפכני למיינסטרים. כי גם התפיסה החילונית הומניסטית וגם ההדרכה באמצעות סדנאות שטח, נתפסות כזרמים שוליים במרחב האפשרויות שבהן הן נמצאות.
אולם אני מאמין ומקווה שבלוג זה יעזור לי להמחיש את אמונתי בכך ששתי תפיסות אלו הינם הדרך שאליה אנו, אנשים חילוניים, אוהבי אדם ומוסר, צריכים לשאוף- מקום של אותנטיות, אופטימיות, יצירה, אמונה בעצמך, והרבה כוח לאהוב את הרגע ואת הטבע שסביבנו

קריאה נעימה
שלכם
גיא

תגובה 1:

  1. קראתי את שלושתם. מעניין ונעים.. ואני כמובן מזוהה עם כל מילה. אהבתי את הניתוח על הכט ועל אורנג' - כלומר על הפרסומת - שמעתי כאן לראשונה.
    בהצלחה חביבי

    עוד אורן
    אבל יהי-שלום

    השבמחק