יום ראשון, 21 במרץ 2010

למה אורנג'?

החלטתי לקרוא לבלוג שלי בשם שלי, שהומצא הרבה לפני חברת הטלפונים.
אורנג' משמעותו- אורן, ג' (גיא) וביחד אורנג'. נראה לי שאולי אפנה אליהם בתביעה על שימוש בסמל המסחרי שלי...
אבל מעבר לכך, לאורנג' יש משמעויות חיוביות נוספות, שאני מניח שהובילו גם את חברת הטלפונים להשתמש בשם זה. האורנג' מסמל פריחה, שמחה, טעם טוב, חיבור אל הטבע, ועבורי גם סוג של חיוך תמידי.
והנה בשבוע האחרון נוספה סיבה נוספת לאהבה שלי לשם אורנג' וזו הפרסומת המדהימה של חברת אורנג' על המופע של ריהאנה בישראל. הפרסומת מציעה מבצע שהלוואי וכל החברות יעתיקו את הרעיון וישכללו אותו עוד ועוד, לא רק לקוחות שדורשים הנחות, מבצעים, סיילים וכד', אלא לקוחות שמקבלים זאת לאחר שגם הם נותנים משהו, לא לחברה, לא בכסף, אלא ישירות לקהילה. המבצע אומר שאם תתנדב בארבע שעות פעילות עבור הקהילה, תקבל כרטיס למופע של ריהאנה. כשנותנים גם מקבלים- מסר אתי חשוב שבו כולם יוצאים מורווחים- הלקוחות הנאמנים של אורנג', הקהילה וגם אורנג' עצמה אשר ממתגת עצמה כחברה אתית עם חשיבה ואחריות קהילתית.
כמובן שיש את הצינים שיגידו שזוהי רק דרך פרסומית והלוואי ואורנג' היתה חברה אתית אמיתית, אולם אני טוען שני דברים כנגד ציניות זו, בעצם שלושה:
1. אני לא נאיבי ואני מודע לכך שאורנג' רוצים להיראות אתים, אבל אין בכך שום פסול.
2. תראו לי מבצע או פרסומת לפני עשר שנים שהציעה דבר כזה? לא תמצאו כי התפיסה היום השתנתה ויותר ויותר עסקים מבינים שהמטרה שלהם אינה רק רווח אלא גם נתינה לקהילה, ופרסומת זו היא תוצר של תרבות אתית עסקית הנכנסה בשנים האחרונות לתודעה של מנהלים ובעלי עסקים. אז נכון שאנחנו רק בהתחלה, אבל כל מסע גדול מתחיל בצעד קטן.
3. אני מאמין שמילים מייצרות מציאות, לכן רק כדי לראות את הפרסומת הזו ודומותיה, כבר יוביל לחשיבה אתית אצל כל מי שרואה אותה- עסקים אחרים, לקוחות, כולנו למעשה. המילים האלו מייצרות מציאות שכולם אחר כך חושבים שזה הדבר הטבעי לעשותו, ובכך כבר אורנג' עשתה מעשה חשוב וגדול עבור החברה הישראלית.
אז הנה לינק לפרסומת:
http://www.flix.co.il/tapuz/showVideo.asp?m=3562869

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה