יום שלישי, 24 באוגוסט 2010

חוסר אתיקה במבצעי הנחות- והפעם חברת בזק

אחד המקומות הבולטים לחוסר אתיקה מצד חברות עסקיות, הוא בזמן מבצע. כולנו כבר מכירים את השטיקים של המספר 50 בגודל פונט עצום ולפניו בגודל פונט מזערי המילה "עד". כמובן שרוב ההנחות בסופו של דבר במבצע כזה נעות בין 5-10 אחוזים אבל החברה יוצרת מצג שווא של הנחות של 50 אחוז וידוע שפראיירים רק מתחלפים.
השבוע התקשר אלי נציג מכירות שאפתני של חברת בזק והודיע לי שאני זכאי לשדרוג והכפלת רוחב קו האינטרנט מהמצב הקיים וכל זאת רק בעלות של 5 שקלים נוספים לחשבון החודשי והתחייבות לשנה.
שאלתי אותו אם הוא בטוח שזה כל מה שיעלה לי והוא אישר, או אז שאלתי אותו מה קורה עם ספק האינטרנט שלי, שבמקרה הוא בזק בינלאומי, האם זה אומר שגם אצלו אני חייב לשדרג? התשובה שלו היתה כן, שאלתי כדי לוודא- אם לא אשדרג את רוחב הקו בבזק בינלאומי, האם זה אומר שלמעשה הרחבת הקו בבזק היא לא משמעותית כל עוד לא יצרתי מצב זהה עם ספק האינטרנט, והוא אמר לי שאני צודק אולם לדעתו, כן, לדעתו!! אין הוא חושב שתהיה סיבה לבזק בינלאומי לבקש ממני תוספת תשלום על השדרוג. כמובן שאין בסיס מאחורי אמירה כזו, מעבר לכך שפשוט אין לו שום סמכות לומר משהו בשם חברה אחרת.
הודעתי לנציג המכירות שהוא פעל בחוסר שקיפות וחוסר אתיות- והוא טען שממילא התכוון לספר לי את כל הדברים האלו (כמובן שהוא לא היה מזכיר את זה) לכן הוא לא רואה פגם.
זו כבר בעיה מכופלת, כאשר אדם מבצע דבר מה שאינו אתי והוא אפילו לא מודע לו מרוב שכנועים עצמיים. אם כי ממש לא מפתיע ושוב מאכזב לראות איך אנשים צעירים מוכנים תמורת שכר מינימום לשקר, לספר חצאי עובדות, להעלים מידע ולסלף והכל כדי לשמח את הבוס. דבר אחד יש לי לומר לכל נציגי השירות והמכירות האלו שמשתפים פעולה ביודעין עם מבצעים לא אתיים- מחר אתם תהיו בצד השני ותווכחו לדעת שמה שעשיתם לאחרים, אחרים עושים לכם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה